Ersättning, lön och tidrapportering

När och varför kan det dröja med utbetalning av min lön efter tidrapportering?

När du arbetar med Bonliva har du flexibiliteten att välja om du vill ha din lön utbetald veckovis eller månadsvis. Efter att du har skickat in din signerade tidrapport och eventuell faktura, kommer löneutbetalningen att ske enligt det intervall du valt. Om du har valt veckolön, strävar vi efter att betala ut din lön så snart som möjligt, dock senast inom 10 arbetsdagar efter mottagandet av din tidrapport. För månadslön betalas lönen ut den 25:e varje månad, eller närmsta vardag om detta datum infaller en helg eller röd dag.


Om du tidrapporterar via Bonliva-appen och din tidrapport har hamnat i historiken utan att du fått din lön, kan detta bero på bankens behandlingstid. Det tar vanligtvis 1–3 bankdagar för pengarna att nå ditt konto efter att vi har initierat utbetalningen. Om det har gått längre tid än så, rekommenderar vi att du kontaktar oss på ekonomi@bonliva.se för att utreda eventuella fördröjningar.


Här finns alla våra och regionernas tidrapporter samlade. 


Är du redo att ta steget?

Att ta steget att arbeta som vårdkonsult kan kännas som en stor förändring, men med Bonliva kan du känna dig lugn.

Vi finns här för att stödja dig genom varje fas: från att navigera i de praktiska detaljerna till att matcha dig med det perfekta uppdraget och stötta dig under din tid som konsult. Vårt mål är att göra din resa framgångsrik!

Är du redo att ta steget och börja din resa som konsult? Fyll i intresseanmälan och låt oss börja din resa tillsammans.

kvinna med ryggsäck

Prenumerera på Bonlivas nyhetsbrev

Få tillgång till uppdrag, inspiration och erbjudanden varje månad!