fbpx

FÖR VÅRDGIVARE

KVALITETSSÄKRING

Vår ambition är att utföra en kvalitetssäkring långt utöver branschpraxis och har många kontroller för att bemanna med högkvalitativ vårdkraft.  Ett recept med kvalitetssäkring och att stötta upp med individanpassade fortbildningsplaner tror vi gör gott.

Varmt välkommen att kontakta oss med era unika behov, så ser vi gärna över hur vi kan hjälpa till.

KVALITETSSÄKRING – STÄRKTVÅRDKRAFT

I de flesta fall agerar vi i upphandlade avtal men vi finns även tillgängliga som extern aktör, där du som vårdgivare kan kontakta oss direkt via någon av våra nischade bemanningskonsulter för den kompetens du är i behov av.

För att ni ska få bästa möjliga vårdkraft anpassade för er verksamhet genomför vi alltid en grundläggande behovsanalys. Och för att ni ska känna er trygga presenterar vi  all information om vår kvalitetssäkring tillhörande konsulten i en konsultpresentation med all information samlad. Innan uppdraget får konsulten en introduktion kring vad som krävs inför, under och efter ett uppdrag – för att förstå vad som krävs och förväntas för att arbeta som vårdkonsult.

Vi gör kontinuerligt uppföljningar för våra konsulter ute på uppdrag, och skulle det vara någonting ni funderar över så finns vi tillgängliga för era frågor.

Känns matchningen bra så ordnar vi med avtal och all administration för konsulten – ni behöver alltså inte fundera på boende, resa, försäkringar eller all annan administration som tillhör en anställning. Det sköter vi.

 

VÅR KVALITETSAVDELNING

Kvalitetsavdelningen existerar för att ytterligare säkerställa att vi möter alla kvalitetskrav från de vårdgivare vi samarbetar med, och givetvis för att stärka patientsäkerheten tillsammans. 

Vi känner ett stort ansvar för att patientsäkerheten säkerställs. För att backa upp varje enskild medarbetare startades kvalitetsavdelningen som en ytterligare kontrollfunktion för säkerheten, samt för att få en objektiv syn för våra processer. Vår kvalitetsprocess är ISO-certifierad (9001:2015) vilket säkerställer branschledande kvalitetssäkring. 

Bonliva har vuxit till en stor arbetsgivare för många konsulter och vi samarbetar med flera olika vårdgivare med olika kvalitetskrav. Ett viktigt arbete har varit att skapa en överblick och en rutin som varje enskilt nischat specialistområde ska kunna ta hjälp av för att stödja helheten – något vi är mycket stolta över idag. 

Avdelningen agerar utifrån fyra huvudsakliga områden: 

  • Utföra systematiska kvalitetskontroller för att säkerhetsställa kvalitet och patientsäkerhet för vårdgivare samt konsult.
     
  • Fortsätta utveckla vår kvalitetssäkring så att den är i linje och till och med bättre än vad våra vårdgivare kräver.
     
  • Följa upp avvikelser för att minimera risker och ge stöd för en säkrare patienthantering.
     
  • Agera som stöd för alla olika specialistområden inom organisationen för att säkerställa att kvaliteten efterföljs i alla led, samt kontinuerlig uppföljning av våra egna rutiner i hela verksamheten för att säkerställa och förbättra våra interna processer.

Vi gör interna stickprover och kontroller av våra medarbetares kvalitetsarbeten, sätter upp riktlinjer och utvecklar rutiner. Vi vill att alla ska känna en trygghet i att arbeta tillsammans med oss och veta att vi har genomgått en ambitiös och grundläggande kvalitetssäkring. Vi jobbar proaktivt med denna fråga för att alltid ligga i framkant och vara med och förbättra branschen.  

Vi vill att alla som arbetar på Bonliva ska förstå vikten av en god kvalitetssäkring, både för oss, konsulten, vårdgivaren och patienterna. Vi finns här för både konsulter och vårdgivare vid eventuella frågor eller funderingar kring hur vi arbetar – det är bara slå en signal till någon av oss på avdelningen. 

Det är vår främsta uppgift och drivkraft att få vara med och förbättra branschen. 

DET ÄR VI SOM JOBBAR I TEAM KVALITET

Har studerat personalvetenskap och ekonomi och har tidigare arbetat som simskolelärare samt inom café och restaurang. Alla som någon gång varit sjuka eller haft någon nära som varit det, vet hur viktigt det är med bra sjukvård. Jag själv är inte utbildad inom sjukvården, men om jag kan bidra på något sätt vill jag göra det, och därför brinner jag för mitt jobb. Det bästa jag vet är att åka båt i skärgården under vinterhalvåret och att åka bil och lyssna på hög musik mellan Abborträsk och Arvidsjaur.

Nicole Kuba

Operativ chef Support

Jag är en glad och nyfiken tjej som är uppväxt norr om Stockholm och har under en stor del av mitt liv tillbringat min tid åt fotboll och innebandy.
Har en personalvetarexamen från Stockholms Universitet och brinner för att hjälpa andra människor. Jag fastnade för Bonliva för att jag tillsammans med mina kollegor får möjligheten att bidra till en mer jämlik vård.

Hanna Åkermark

HR- OCH BEMANNINGSSUPPORT

Att börja på Bonliva var ett självklart val för mig med min utbildningsbakgrund inom folkhälsa och arbetshälsa samt min tidigare arbetslivserfarenhet inom bemanning. Jobbat på Bonliva sedan 2014 och det har alltid varit en familjär känsla här på arbetsplatsen. Att arbeta på Bonliva känns meningsfullt. Bor i Hammarbyhöjden och är mamma till två små barn.

Marie-France Dawson

Kvalitetskoordinator & Rekryterare

Född och uppvuxen i Stockholmsområdet, men med ett sedan barnsben brinnande intresse av att få se jordens alla hörn. Med en bakgrund och utbildning inom både medicin och personalvetenskap ger Bonliva mig det bästa av två världar, samt en förhoppning om att kunna göra skillnad för andra. Fritiden tillbringas oftast och helst på resande fot.

Helena Clarin

HR- OCH BEMANNINGSSUPPORT