fbpx

FÖR VÅRDGIVARE

KVALITETSSÄKRING

Vår ambition är att utföra en kvalitetssäkring långt utöver branschpraxis och har många kontroller för att bemanna med högkvalitativ vårdkraft.  Ett recept med kvalitetssäkring och att stötta upp med individanpassade fortbildningsplaner tror vi gör gott.

Varmt välkommen att kontakta oss med era unika behov, så ser vi gärna över hur vi kan hjälpa till.

KVALITETSSÄKRING – STÄRKTVÅRDKRAFT

I de flesta fall agerar vi i upphandlade avtal men vi finns även tillgängliga som extern aktör, där du som vårdgivare kan kontakta oss direkt via någon av våra nischade bemanningskonsulter för den kompetens du är i behov av.

För att ni ska få bästa möjliga vårdkraft anpassade för er verksamhet genomför vi alltid en grundläggande behovsanalys. Och för att ni ska känna er trygga presenterar vi  all information om vår kvalitetssäkring tillhörande konsulten i en konsultpresentation med all information samlad. Innan uppdraget får konsulten en introduktion kring vad som krävs inför, under och efter ett uppdrag – för att förstå vad som krävs och förväntas för att arbeta som vårdkonsult.

Vi gör kontinuerligt uppföljningar för våra konsulter ute på uppdrag, och skulle det vara någonting ni funderar över så finns vi tillgängliga för era frågor.

Känns matchningen bra så ordnar vi med avtal och all administration för konsulten – ni behöver alltså inte fundera på boende, resa, försäkringar eller all annan administration som tillhör en anställning. Det sköter vi.

 

VÅR KVALITETSAVDELNING

Kvalitetsavdelningen existerar för att ytterligare säkerställa att vi möter alla kvalitetskrav från de vårdgivare vi samarbetar med, och givetvis för att stärka patientsäkerheten tillsammans. 

Vi känner ett stort ansvar för att patientsäkerheten säkerställs. För att backa upp varje enskild medarbetare startades kvalitetsavdelningen som en ytterligare kontrollfunktion för säkerheten, samt för att få en objektiv syn för våra processer. Vår kvalitetsprocess är ISO-certifierad (9001:2015) vilket säkerställer branschledande kvalitetssäkring. 

Bonliva har vuxit till en stor arbetsgivare för många konsulter och vi samarbetar med flera olika vårdgivare med olika kvalitetskrav. Ett viktigt arbete har varit att skapa en överblick och en rutin som varje enskilt nischat specialistområde ska kunna ta hjälp av för att stödja helheten – något vi är mycket stolta över idag. 

Avdelningen agerar utifrån fyra huvudsakliga områden: 

  • Utföra systematiska kvalitetskontroller för att säkerhetsställa kvalitet och patientsäkerhet för vårdgivare samt konsult.
     
  • Fortsätta utveckla vår kvalitetssäkring så att den är i linje och till och med bättre än vad våra vårdgivare kräver.
     
  • Följa upp avvikelser för att minimera risker och ge stöd för en säkrare patienthantering.
     
  • Agera som stöd för alla olika specialistområden inom organisationen för att säkerställa att kvaliteten efterföljs i alla led, samt kontinuerlig uppföljning av våra egna rutiner i hela verksamheten för att säkerställa och förbättra våra interna processer.

Vi gör interna stickprover och kontroller av våra medarbetares kvalitetsarbeten, sätter upp riktlinjer och utvecklar rutiner. Vi vill att alla ska känna en trygghet i att arbeta tillsammans med oss och veta att vi har genomgått en ambitiös och grundläggande kvalitetssäkring. Vi jobbar proaktivt med denna fråga för att alltid ligga i framkant och vara med och förbättra branschen.  

Vi vill att alla som arbetar på Bonliva ska förstå vikten av en god kvalitetssäkring, både för oss, konsulten, vårdgivaren och patienterna. Vi finns här för både konsulter och vårdgivare vid eventuella frågor eller funderingar kring hur vi arbetar – det är bara slå en signal till någon av oss på avdelningen. 

Det är vår främsta uppgift och drivkraft att få vara med och förbättra branschen. 

DET ÄR VI SOM JOBBAR I TEAM KVALITET

Jag är en glad och nyfiken tjej som är uppväxt norr om Stockholm och har under en stor del av mitt liv tillbringat min tid åt fotboll och innebandy.
Har en personalvetarexamen från Stockholms Universitet och brinner för att hjälpa andra människor. Jag fastnade för Bonliva för att jag tillsammans med mina kollegor får möjligheten att bidra till en mer jämlik vård.

Hanna Åkermark

OPERATIV CHEF, KVALITETSAVDELNING

Att börja på Bonliva var ett självklart val för mig med min utbildningsbakgrund inom folkhälsa och arbetshälsa samt min tidigare arbetslivserfarenhet inom bemanning. Jobbat på Bonliva sedan 2014 och det har alltid varit en familjär känsla här på arbetsplatsen. Att arbeta på Bonliva känns meningsfullt. Bor i Hammarbyhöjden och är mamma till två små barn.

Marie-France Dawson

Kvalitetskoordinator & Rekryterare

Född och uppvuxen i Stockholmsområdet, men med ett sedan barnsben brinnande intresse av att få se jordens alla hörn. Med en bakgrund och utbildning inom både medicin och personalvetenskap ger Bonliva mig det bästa av två världar, samt en förhoppning om att kunna göra skillnad för andra. Fritiden tillbringas oftast och helst på resande fot.

Helena Clarin

Kvalitetskoordinator

Född och uppvuxen på Ekerö, men bott i Umeå de senaste 3 åren där jag pluggat personalvetarprogrammet. Tidigare har jag arbetat som HR-assistent under min studietid, och på förskola dessförinnan. På fritiden umgås jag gärna med familj och vänner, gör någon rolig aktivitet eller tränar. Jag ser fram emot att växa och utvecklas tillsammans med Bonliva och att vara med i arbetet mot en bättre och mer jämlik vård!

Joanna Granberg

Kvalitetskoordinator

Född Gävlebo som flyttade till Uppsala för att läsa till personalvetare. Innan studierna jobbade jag inom både skolans värld och inom LSS. Under studierna var jag engagerad i Dynamicus som är studentföreningen för personalvetarstudenter i Uppsala. Där var jag involverad i näringslivsutskottet, marknadsföringsutskottet och satt dessutom i projektgrupp för Nordens största mässa för personalvetarstudenter – Personalvetarnas Dag.

Efter examen sökte jag mig till Bonliva då jag under min tid inom LSS sett hur viktigt det är med rätt person på rätt plats för att de kunder vi stöttade skulle få högkvalitativ vård. Som anställd hos Bonliva hoppas jag kunna använda dessa erfarenheter och min utbildning för på mitt lilla sätt bidra till en mer jämnlik och högkvalitativ vård.

På min fritid umgås jag gärna med familj och vänner, njuter gärna av god mat och dryck. Sen sjunger jag och spelar piano så ofta jag kan, även om det var ett tag sedan det skedde i ordnade former i svenska artisters sällskap.

Maja Axén

KVALITETSKOORDINATOR

Uppvuxen i Linköping men bosatt i Stockholm sedan 2017. Först i syfte att studera och jobba med film vilket är en stor passion men nu på senare år för att arbeta med inriktning mot HR vilket blir min nästa utmaning.

Med bara några veckor kvar av min tidigare utbildning på personalvetarprogrammet öppnade sig chansen att arbeta på Bonliva vilken jag tog med glädje. Jag ser fram emot att utvecklas i min nya yrkesroll här på Bonliva och få tillsätta mina teoretiska kunskaper i praktiken. Bonliva är en arbetsplats med högt i tak och härliga kollegor vilket jag uppskattar!

Tidigare har jag förutom arbeten inom filmproduktion arbetat en del inom service, bland annat som receptionist. I övrigt brinner jag för jämställdhetsfrågor, uppskattar att ta ett en öl med mina vänner, sjunga i kör och att träna.

Julia Gustavsson

KVALITETSKOORDINATOR